Primăria Sectorului 4 a anunțat că lucrările de refacere din temelii a Planșeului Unirii vor începe pe 10 iunie, după semnarea ordinului de începere și emiterea autorizației de construire. Structura, veche de aproape 100 de ani, a fost expertizată tehnic și încadrată în starea IV – „nesatisfăcător”, ceea ce a impus o intervenție urgentă.
Proiectul va fi împărțit în patru etape, fiecare corespunzând unei zone din Piața Unirii: parcul din fața magazinului Unirea, zona Hanului lui Manuc, fântânile arteziene și sectorul dinspre Pasajul Unirii, unde Dâmbovița iese de sub planșeu. În prima etapă, se va organiza șantierul în parcul din fața magazinului Unirea, unde vor fi aduse utilaje și materiale. Copacii vor fi transplantați sau înlocuiți, iar fântâna arteziană va fi demontată temporar.
Lucrările vor presupune demolarea planșeului vechi, înlăturarea grinzilor și stâlpilor existenți și montarea unora noi, pentru o structură complet modernizată, cu o durată de viață estimată la 100 de ani. Totodată, se vor reface spațiile publice, rețelele edilitare, structura cuvei Dâmboviței, marcajele rutiere și vor fi amenajate drumuri temporare și instalații de irigații.
În ceea ce privește circulația, prima etapă va afecta doar traficul pietonal, care va fi deviat în jurul parcului. În a doua etapă vor fi instituite restricții de circulație rutieră, inclusiv închiderea Splaiului Independenței pe sensul Podul Izvor – Piața Unirii și a intersecției cu strada Halelor. Pe arterele închise, accesul va fi permis doar vehiculelor ISU, celor autorizate și riveranilor. Traficul general va fi deviat prin bulevardul Libertății, iar pe bulevardul Unirii vor apărea două stații STB provizorii și o bandă dedicată transportului public.
În paralel cu refacerea planșeului, Primăria Sectorului 4 anunță că vor fi lansate și două proiecte majore: consolidarea Pasajului Unirii și joncțiunea liniei de tramvai între Piața Sf. Vineri și Piața Unirii. Aceste lucrări vor începe, cel mai probabil, în vara anului viitor, odată cu închiderea Pasajului Unirii.
Întregul proiect este finanțat din fonduri europene, în valoare de aproximativ 800 de milioane de lei, prin Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. Potrivit autorităților, șantierul va funcționa zilnic în două schimburi, între orele 6:00 și 22:00.