Utilajul de foraj care va realiza primul tunel de autostradă de pe raza DRDP Craiova, dar și primul tunel forat cu această tehnologie pe o lucrare de infrastructură rutieră din România, a intrat în faza de testare la producător, anunță oficialii implicați în proiect.
Pregătiri pentru montaj și transport
În paralel, antreprenorul a demarat lucrările necesare pe teren, atât pentru partea de transport, cât și pentru amenajarea platformei unde va fi montat utilajul. Aceasta reprezintă o etapă tehnică esențială, întrucât echipamentul are dimensiuni și greutate semnificative și necesită o infrastructură solidă pentru asamblare și operare.
Transporturi programate din octombrie
Se estimează că, începând din luna octombrie, vor fi organizate transporturile utilajului din Portul Constanța către șantierul de pe Autostrada Sibiu – Pitești, lotul 3.
Odată ajuns la fața locului, echipamentul va fi utilizat pentru realizarea celor două galerii ale tunelului Poiana, una dintre cele mai complexe structuri de infrastructură rutieră din România.
Importanța proiectului
Tunelul Poiana reprezintă un punct critic al Autostrăzii Sibiu – Pitești, tronson considerat vital pentru conectarea regiunilor istorice și pentru transportul de mărfuri pe Coridorul IV Pan-European. Folosirea acestei tehnologii moderne de foraj va contribui la respectarea standardelor de siguranță și la reducerea timpilor de execuție.
Credit foto: Irinel Scrioșteanu