Lucrările pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) au atins un stadiu fizic de aproape 64%, marcând un moment important: străpungerea primei galerii a tunelului Momaia, cu o lungime de 1,35 km.
„Este o etapă importantă pentru construcția secțiunii 4. Tunelul Momaia este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din România și este format din două galerii unidirecționale”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Tunelul, care subtraversează Dealul Momaia din județul Argeș, are două fire separate: Tunelul Daniela, pentru sensul Sibiu – Pitești, și Tunelul Alina, pentru direcția opusă. Acestea vor dispune de două benzi pe sens, acostamente, sistem de ventilație, iluminat public și sisteme de evacuare și comunicare.
Lucrările la cel de-al doilea fir, Tunelul Alina, urmează să fie finalizate în aprilie 2025. În prezent, șantierul funcționează 24 de ore din 24, cu echipe mixte de specialiști din Austria și România, iar progresul lucrărilor este înaintea graficului stabilit pentru finalizarea secțiunii în 2027.
Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România, alături de tunelul Poiana (1,8 km) de pe secțiunea 3 a A1 și alte tuneluri aflate în execuție pe autostrada Margina – Holdea.