Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat o creștere de 1,9% în trimestrul II 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 140.029 de unități, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). În cazul vehiculelor pentru transportul mărfurilor, avansul a fost mai semnificativ, de 8,1%, totalizând 31.786 de vehicule.
Creșteri notabile s-au înregistrat în rândul autobuzelor și microbuzelor (46,6%), mopedelor și motocicletelor (21,1%), în timp ce la autoturisme, creșterea a fost de 0,7%. În ceea ce privește doar vehiculele noi pentru transportul pasagerilor, au fost înregistrate creșteri de 70,7% la autobuze și microbuze și 25,5% la mopede și motociclete, însă o scădere de 38,1% la autoturisme.
Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri, INS arată creșteri ale înmatriculărilor noi la remorci și semiremorci (+21,1%) și la autotractoare (+4,5%). Categoria autocamioane a înregistrat o ușoară scădere de 0,2%. În cazul vehiculelor rutiere noi, scăderea a fost mult mai accentuată la autocamioane, de 31,9%, deși remorcile/semiremorcile și autotractoarele au crescut cu 20,1%, respectiv 10,1%.
Comparativ cu primul trimestru al anului 2025, înmatriculările din trimestrul al doilea au crescut cu 3,3% pentru vehiculele de transport pasageri și cu 11,1% pentru cele de transport marfă.
În ceea ce privește standardele de poluare, la finalul trimestrului II 2025, 64,8% dintre vehiculele rutiere înmatriculate în circulație respectau normele Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, iar 9,9% erau clasificate ca Non-Euro.
Pe categorii, autoturismele au fost dominate de norma Euro 4 (32,8%), autobuzele și microbuzele de Euro 3 (22,0%), iar mopedele și motocicletele de vehicule Non-Euro (22,9%). Pentru autocamioane, norma predominantă a fost Euro 3 (26,8%), în timp ce autotractoarele s-au încadrat în proporție de 45,9% în norma Euro 6. Vehiculele pentru scopuri speciale au fost în proporție de 22,0% clasificate ca Non-Euro.