Construcția tunelurilor de pe sectorul lipsă al autostrăzii A1, între Margina și Holdea, avansează într-un ritm susținut, lucrările fiind în prezent realizate pe 11 fronturi active pentru execuția galeriilor.
Potrivit informațiilor oficiale, în teren se lucrează la excavații și evacuarea materialului, la montarea umbrelelor de protecție și a ancorelor, precum și la plasarea cintrelor de sprijin, a plaselor metalice și aplicarea straturilor de torcret (beton pulverizat). În paralel, se desfășoară și lucrări de consolidare a terenului în zona tunelurilor.
La tunelul 1, unde prima galerie a fost deja străpunsă, se execută structura de rezistență: se betonează radierul (partea inferioară a tunelului) și se fac pregătiri pentru montarea hidroizolației.
La a doua galerie a aceluiași tunel, lucrările de rezistență au început, fiind în curs de turnare a radierului.
În zona celui de-al doilea tunel, unde o parte din galerii se realizează prin metoda „cut & cover” (săpătură deschisă), lucrările de protecție de la suprafață sunt aproape finalizate, iar echipele au început deja lucrările subterane.
În același timp, antreprenorul continuă lucrările la terasamente, scurgerea apelor și structurile de pe traseu – poduri și pasaje, unde se desfășoară operațiuni de armare, cofrare, turnare de rigle și cuzineți, precum și montarea dispozitivelor antiseismice.
La finalul lunii octombrie, stadiul fizic al proiectului a depășit 40%, iar șantierul este mobilizat cu aproximativ 800 de muncitori și peste 200 de utilaje.
Proiectul tunelurilor Margina–Holdea reprezintă una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură rutieră din România, urmând să completeze tronsonul lipsă al Autostrăzii A1 Sibiu–Nădlac, esențial pentru conectarea completă a coridorului european de transport.
