Lucrările la ansamblul de poduri peste Prut de la Ungheni, parte din conexiunea cu viitoarea autostradă A8, au intrat într-o nouă etapă de execuție, odată cu finalizarea defrișărilor pe malul românesc. Conform Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, mobilizarea constructorului pe șantier a crescut semnificativ, atât în ceea ce privește utilajele, cât și activitățile tehnice în desfășurare.
În cadrul unei recente inspecții la fața locului, directorul general regional al DRDP Iași, ing. Ovidiu Mugurel Laicu, a constatat progresele înregistrate și a evidențiat angajamentul antreprenorului de a accelera ritmul de lucru.
Activități în desfășurare:
Pe malul românesc:
-
Se efectuează lucrări de forare și betonare a piloților pentru pila P1, una dintre structurile principale de sprijin ale podului.
-
Sunt mobilizate excavatoare, autogredere, cilindri compactori, autobasculante, foreze și automacarale, esențiale pentru fazele de fundație și ridicare a structurilor de rezistență.
Pe malul moldovenesc:
-
Se desfășoară operațiuni de spargere a capetelor de piloți forați la culeea C2.
-
Se efectuează testări tehnice ale piloților, inclusiv prin metode de impedanță și carotaj sonic, pentru verificarea calității execuției.
Detalii tehnice:
-
Lucrările la pod au început oficial pe 26 aprilie 2025.
-
Podul de la Ungheni va asigura legătura rutieră între România și Republica Moldova, ca parte a autostrăzii A8 – segmentul Târgu Neamț – Lețcani – Ungheni.
-
Durata contractuală a execuției este de 18 luni, iar constructorul oferă o garanție de 10 ani pentru lucrările realizate.
Autoritățile subliniază importanța strategică a acestui proiect de infrastructură, care va facilita conectivitatea transfrontalieră și va stimula dezvoltarea economică în regiune.