in

Audi lansează producția modelului Q6L e-tron în China, consolidându-și angajamentul față de vehiculele electrice

În atelierele moderne ale primei baze de producție dedicate vehiculelor electrice Audi din China, tehnologia de ultimă oră transformă rapid plăcile de oțel în componente precise, iar brațele robotice se mișcă cu o acuratețe deosebită pe linia de asamblare. Acest proces avansat este pregătit pentru producția noului Audi Q6L e-tron, un SUV electric creat special pentru piața chineză. Modelul va fi construit pe platforma Premium Platform Electric (PPE), la fabrica Audi FAW NEV din Changchun, orașul-capitală al provinciei Jilin, situată în nord-estul Chinei. Audi plănuiește să lanseze acest model inovator până la sfârșitul acestui an.

Helmut Stettner, directorul executiv al Audi FAW NEV, un veteran al industriei auto, a fost martor al evoluției pieței chineze de-a lungul unui deceniu de activitate în cadrul societății mixte. După ce s-a întors în 2021 pentru a coordona proiectul Audi PPE, Stettner subliniază importanța colaborării cu partenerii locali pentru integrarea rapidă a inovațiilor de vârf în producția de vehicule electrice. Un aspect cheie al noilor modele Audi pentru piața chineză este echiparea acestora cu un sistem avansat de asistență inteligentă la conducere, dezvoltarea acestui sistem fiind susținută de tehnologia Huawei.

„China a fost întotdeauna un partener strategic în dezvoltarea noastră, iar acum vedem cum tranziția către vehiculele electrice înregistrează un progres rapid pe piața premium din această țară,” a declarat Stettner. De asemenea, el a menționat că fabrica Audi FAW NEV din Changchun are o capacitate anuală de producție de peste 150.000 de vehicule, folosind tehnologii de presare inovatoare, precum linia de presare de scară super-mare de 9.100 de tone, unică în cadrul Volkswagen Group.

Audi este doar unul dintre multele branduri care profită de pe urma dezvoltării pieței de vehicule electrice (NEV) din China, o piață ce a atins noi recorduri în 2024, cu producția și vânzările depășind 12,8 milioane de unități. În acest context, China continuă să fie lider mondial în producția de vehicule electrice, furnizând 70% din materialele necesare pentru bateriile electrice și 60% din bateriile de putere la nivel global.

Stettner a mai adăugat că succesul pieței NEV din China este în mare parte datorat sprijinului guvernamental, care include politici favorabile pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare, conducerea automată și vehiculele inteligente conectate. Aceste inițiative au contribuit semnificativ la integrarea de noi actori pe piață și la creșterea receptivității clienților față de inovațiile tehnologice.

Changchun, supranumit „leagănul industriei auto din China”, a fost martorul nașterii primului atelier auto din țară în 1953. Stettner, care a locuit mulți ani în acest oraș, apreciază nu doar inovațiile industriale, ci și frumusețea naturală a regiunii și gastronomia sa, considerându-l „al doilea său oraș natal”.