Lucrările la viitorul ansamblu de poduri peste Prut, în zona Ungheni – județul Iași, au intrat într-o nouă etapă. A fost demarată defrișarea arborilor de pe amplasamentul pilei P1, situată pe malul românesc, după ce autoritățile de mediu au emis avizele necesare.
Această acțiune marchează începutul pregătirii efective a culoarului de lucru, necesar pentru săpături și lucrări de foraj. În prezent, pe șantierul din România sunt mobilizați peste 15 muncitori, alături de echipamente grele: foreză, macarale, buldozere, excavatoare, autobasculante și cilindru compactor.
Printre lucrările planificate în această perioadă pe malul românesc se numără:
-
defrișarea arborilor în zona pilei P1;
-
degajarea amplasamentului;
-
decaparea stratului vegetal;
-
pregătirea platformei pentru foraj la pila P1;
-
decopertarea platformei culeei C1.
Pe malul moldovenesc se desfășoară lucrări precum:
-
forarea și betonarea piloților la pila P1;
-
decopertarea platformei pentru culeea C2;
-
spargerea capetelor piloților forați la culeea C2.
Construcția podului de la Ungheni a început oficial pe 26 aprilie 2025, fiind un obiectiv esențial pentru conectarea la viitoarea autostradă A8 (Târgu Mureș – Iași – Ungheni).
Ieri, stadiul lucrărilor a fost verificat pe teren de o comisie interministerială româno-moldoveană, însoțită de specialiști ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.
Termenul de execuție al podului este de 18 luni, iar construcția va beneficia de o garanție de 10 ani.