in

A început defrișarea terenului pentru construirea podului peste Prut de la Ungheni

Lucrările la viitorul ansamblu de poduri peste Prut, în zona Ungheni – județul Iași, au intrat într-o nouă etapă. A fost demarată defrișarea arborilor de pe amplasamentul pilei P1, situată pe malul românesc, după ce autoritățile de mediu au emis avizele necesare.

Această acțiune marchează începutul pregătirii efective a culoarului de lucru, necesar pentru săpături și lucrări de foraj. În prezent, pe șantierul din România sunt mobilizați peste 15 muncitori, alături de echipamente grele: foreză, macarale, buldozere, excavatoare, autobasculante și cilindru compactor.

Printre lucrările planificate în această perioadă pe malul românesc se numără:

  • defrișarea arborilor în zona pilei P1;

  • degajarea amplasamentului;

  • decaparea stratului vegetal;

  • pregătirea platformei pentru foraj la pila P1;

  • decopertarea platformei culeei C1.

Pe malul moldovenesc se desfășoară lucrări precum:

  • forarea și betonarea piloților la pila P1;

  • decopertarea platformei pentru culeea C2;

  • spargerea capetelor piloților forați la culeea C2.

Construcția podului de la Ungheni a început oficial pe 26 aprilie 2025, fiind un obiectiv esențial pentru conectarea la viitoarea autostradă A8 (Târgu Mureș – Iași – Ungheni).

Ieri, stadiul lucrărilor a fost verificat pe teren de o comisie interministerială româno-moldoveană, însoțită de specialiști ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.

Termenul de execuție al podului este de 18 luni, iar construcția va beneficia de o garanție de 10 ani.