in

Volkswagen își revine în primul trimestru din 2025, dar se confruntă cu provocări pe piața din China și SUA

Volkswagen AG, al doilea cel mai bine vândut producător auto din lume, a raportat o creștere a livrărilor la nivel global în primul trimestru din 2025, semnalând o redresare după un an 2024 marcat de scăderi. Grupul german a livrat aproximativ 2,1 milioane de vehicule în primele trei luni ale anului, cu 1,4% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Marca Volkswagen, care generează jumătate din vânzările grupului, a înregistrat o creștere de 5%, ajungând la 1,1 milioane de unități livrate. În schimb, brandurile Audi și Porsche au suferit scăderi de 3,4%, respectiv aproape 8%.

Totuși, contextul internațional aduce provocări. Din 2 aprilie, SUA au impus o taxă vamală de 25% pentru toate automobilele care nu sunt fabricate pe teritoriul american, afectând exporturile europene. În ciuda acestui fapt, livrările Volkswagen în SUA au crescut cu 6,2%, clienții grăbindu-se să achiziționeze vehicule înainte de intrarea în vigoare a noilor taxe.

China rămâne un motiv de îngrijorare pentru Volkswagen. În cea mai mare piață auto din lume, livrările au scăzut cu 7%, la 644.000 de unități, pe fondul intensificării concurenței din partea producătorilor locali. Segmentul de vehicule electrice, deși a crescut cu peste 50% la nivel global, a înregistrat o scădere de peste o treime în China.

În Europa, livrările au crescut cu 3,7%, indicând o cerere solidă pe continent. Volkswagen intenționează să lanseze noi versiuni ale modelelor electrice ID.3 și ID.4X în încercarea de a-și consolida poziția pe piața de vehicule electrice.

Exporturile auto europene în SUA au fost semnificative în 2024, totalizând aproape 750.000 de automobile și o valoare de 38,5 miliarde de euro, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), subliniind importanța pieței americane pentru industria auto europeană.