Volkswagen AG, al doilea cel mai bine vândut producător auto din lume, a raportat o creștere a livrărilor la nivel global în primul trimestru din 2025, semnalând o redresare după un an 2024 marcat de scăderi. Grupul german a livrat aproximativ 2,1 milioane de vehicule în primele trei luni ale anului, cu 1,4% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Marca Volkswagen, care generează jumătate din vânzările grupului, a înregistrat o creștere de 5%, ajungând la 1,1 milioane de unități livrate. În schimb, brandurile Audi și Porsche au suferit scăderi de 3,4%, respectiv aproape 8%.
Totuși, contextul internațional aduce provocări. Din 2 aprilie, SUA au impus o taxă vamală de 25% pentru toate automobilele care nu sunt fabricate pe teritoriul american, afectând exporturile europene. În ciuda acestui fapt, livrările Volkswagen în SUA au crescut cu 6,2%, clienții grăbindu-se să achiziționeze vehicule înainte de intrarea în vigoare a noilor taxe.
China rămâne un motiv de îngrijorare pentru Volkswagen. În cea mai mare piață auto din lume, livrările au scăzut cu 7%, la 644.000 de unități, pe fondul intensificării concurenței din partea producătorilor locali. Segmentul de vehicule electrice, deși a crescut cu peste 50% la nivel global, a înregistrat o scădere de peste o treime în China.
În Europa, livrările au crescut cu 3,7%, indicând o cerere solidă pe continent. Volkswagen intenționează să lanseze noi versiuni ale modelelor electrice ID.3 și ID.4X în încercarea de a-și consolida poziția pe piața de vehicule electrice.
Exporturile auto europene în SUA au fost semnificative în 2024, totalizând aproape 750.000 de automobile și o valoare de 38,5 miliarde de euro, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), subliniind importanța pieței americane pentru industria auto europeană.