in

Scădere a înmatriculărilor de mașini electrice noi în UE, în ciuda creșterii flotei totale

În anul 2024, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 1,45 milioane de automobile noi electrice pe baterii, cu 6,1% mai puține față de 2023, când s-au înregistrat 1,55 milioane, potrivit datelor publicate miercuri de Eurostat.

În ciuda acestui declin, flota totală de automobile electrice pe baterii din blocul comunitar a continuat să crească, ajungând la 5,87 milioane de unități, ceea ce reprezintă o majorare de 32,4% comparativ cu anul precedent (4,43 milioane).

Ponderea mașinilor electrice în totalul înmatriculărilor noi a coborât la 13,6% în 2024, în scădere cu un punct procentual față de 2023 (14,6%). Pentru comparație, în 2020 această pondere era de 5,3%, urcând la 9% în 2021 și 12,1% în 2022.

Pe lângă scăderea segmentului de automobile electrice, și mașinile hibride plug-in au înregistrat un declin similar, de 6,5%. Totuși, numărul total de automobile hibride noi a crescut cu 12,7%, ajungând la 3,95 milioane în 2024, față de 3,50 milioane în 2023.

Cele mai mari ponderi ale înmatriculărilor de vehicule electrice noi s-au înregistrat în Danemarca (51,3%), Malta (37,7%) și Suedia (34,9%). La polul opus, Croația (1,8%), Slovacia (2,4%) și Polonia (3%) au avut cele mai reduse procente. România s-a situat sub pragul de 10%.

În ceea ce privește vehiculele electrice comerciale, au fost înregistrate creșteri semnificative în categoriile: camioane grele (+39,7%), tractoare rutiere (+35,5%) și autobuze/autocare (+28,2%). În schimb, segmentul camioanelor ușoare a înregistrat o scădere de 10,8%. Per ansamblu, numărul total de vehicule electrice comerciale noi a scăzut cu 6,8% față de anul precedent.