În anul 2024, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 1,45 milioane de automobile noi electrice pe baterii, cu 6,1% mai puține față de 2023, când s-au înregistrat 1,55 milioane, potrivit datelor publicate miercuri de Eurostat.
În ciuda acestui declin, flota totală de automobile electrice pe baterii din blocul comunitar a continuat să crească, ajungând la 5,87 milioane de unități, ceea ce reprezintă o majorare de 32,4% comparativ cu anul precedent (4,43 milioane).
Ponderea mașinilor electrice în totalul înmatriculărilor noi a coborât la 13,6% în 2024, în scădere cu un punct procentual față de 2023 (14,6%). Pentru comparație, în 2020 această pondere era de 5,3%, urcând la 9% în 2021 și 12,1% în 2022.
Pe lângă scăderea segmentului de automobile electrice, și mașinile hibride plug-in au înregistrat un declin similar, de 6,5%. Totuși, numărul total de automobile hibride noi a crescut cu 12,7%, ajungând la 3,95 milioane în 2024, față de 3,50 milioane în 2023.
Cele mai mari ponderi ale înmatriculărilor de vehicule electrice noi s-au înregistrat în Danemarca (51,3%), Malta (37,7%) și Suedia (34,9%). La polul opus, Croația (1,8%), Slovacia (2,4%) și Polonia (3%) au avut cele mai reduse procente. România s-a situat sub pragul de 10%.
În ceea ce privește vehiculele electrice comerciale, au fost înregistrate creșteri semnificative în categoriile: camioane grele (+39,7%), tractoare rutiere (+35,5%) și autobuze/autocare (+28,2%). În schimb, segmentul camioanelor ușoare a înregistrat o scădere de 10,8%. Per ansamblu, numărul total de vehicule electrice comerciale noi a scăzut cu 6,8% față de anul precedent.