in

Reluare a circulației pe Calea 1 a Podului suspendat peste Dunăre, începând cu 3 iunie

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău anunță că marți, 3 iunie 2025, de la ora 08:00, se va relua circulația pe calea 1 de rulare a Podului suspendat peste Dunăre. Reluarea traficului vine după finalizarea lucrărilor de reasfaltare începute la mijlocul lunii aprilie.

Lucrările au vizat înlocuirea vechiului strat de asfalt cu o nouă formulă de mixturi bituminoase, testată anterior pe calea 2 de rulare a aceluiași pod. Formula a fost aplicată pentru prima dată în octombrie 2024 și s-a comportat bine pe durata iernii, motiv pentru care autoritățile au decis să o utilizeze și pentru asfaltarea celeilalte căi de rulare. Rețeta asfaltică a fost testată într-un laborator de specialitate din Italia și este adaptată specificului structural al podului.

„Este o formulă mai dură. Constructorul a vrut să vadă cum rezistă în sezonul rece și s-a comportat bine. Astfel, s-a trecut la asfaltare și pe calea 1, dar numai după ce s-au înregistrat temperaturi pozitive, favorabile aplicării corecte a hidroizolației și asfaltului”, a explicat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

În perioada 14 aprilie – 3 iunie, traficul rutier a fost deviat pe calea 2 de rulare, care a fost utilizată în ambele sensuri pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

Contextul tehnic și istoric al lucrărilor

Podul suspendat peste Dunăre, inaugurat pe 6 iulie 2023, este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa. Cu o lungime de aproape 2 kilometri, acesta oferă o legătură rutieră esențială între județele Brăila și Tulcea, facilitând accesul către litoral și reducând dependența de traversările cu bacul.

Cu toate acestea, la scurt timp după inaugurare, au apărut probleme tehnice la carosabil, constând în deformări ale stratului de asfalt. În octombrie 2024, podul a intrat pentru a patra oară în proces de reasfaltare, cu promisiunea că noua formulă bituminoasă, testată în laborator, va elimina problemele structurale anterioare.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara în august 2024 că rețeta de asfalt folosită inițial a fost „proastă” și că recepția finală a lucrării nu va fi realizată până când toate defectele nu vor fi remediate. Deși circulația este permisă, lucrarea nu a fost încă recepționată oficial.

Detalii tehnice și financiare

Proiectul podului a avut o valoare inițială de 1,996 miliarde de lei (fără TVA), fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile. Lucrările sunt realizate de Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., în prezent WeBuild.

Finalizarea cu succes a reasfaltării căii 1 este un pas important în direcția punerii în funcțiune complete și sigure a acestei infrastructuri majore. Reluarea traficului vine în contextul intensificării circulației rutiere în sezonul estival, oferind șoferilor condiții mai bune de tranzit în regiune.