Un nou terminal ultramodern urmează să fie construit la Aeroportul Henri Coandă – Otopeni, în cadrul unui amplu program strategic lansat de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB). Obiectivul este ambițios: să acomodeze până la 30 de milioane de pasageri pe an până în 2040.
Etapele-cheie ale proiectului:
- Licitația pentru proiectare și asistență tehnică a fost lansată;
- Valoare estimată: 40 milioane euro;
- Termen limită pentru depunerea ofertelor: 16 iunie 2025.
Cum va arăta noul terminal
Terminalul va avea o suprafață de 176.000 mp, proiectat modular și construit în etape. Va fi adaptat traficului Schengen și Non-Schengen și va oferi:
- 20+ punți de îmbarcare;
- 48+ standuri pentru aeronave;
- Zone generoase pentru plecări, sosiri și transferuri;
- Sisteme moderne de procesare bagaje și control de securitate;
- Saloane VIP și lounge-uri pentru companii aeriene;
- Zone comerciale extinse;
- Iluminat ambiental, acustică optimă și semnalizare intuitivă.
Infrastructură rutieră și conexiuni
Noul terminal va beneficia de:
- Rețea modernă de drumuri de acces, inclusiv pasaje subterane care vor lega noul terminal de cel actual;
- Stații dedicate pentru taxi, transport public și autocare – concepute pentru a reduce traficul și aglomerația.
Alte facilități planificate:
- Noi căi de rulare pentru aeronave;
- Turn de control nou, remiză PSI, clădiri administrative;
- Stații de epurare și transformare electrică;
- Parcări ample pentru pasageri.
Integrare multimodală:
În etape ulterioare, proiectul prevede:
- Platformă cargo multimodală pentru marfă și poștă;
- Parc tehnologic high-tech, dedicat industriilor conexe transportului aerian;
- Conectare completă la infrastructura rutieră și feroviară.