in

Lucrări în ritm alert pe Lotul 2 Margina–Holdea al Autostrăzii Lugoj–Deva

800 de muncitori, 200 de utilaje și primele sute de metri forați în tuneluri

Lucrările pe Lotul 2 (Margina–Holdea) al Autostrăzii A1 Lugoj–Deva avansează într-un ritm accelerat, potrivit celor mai recente informații de pe șantier. Asocierea de constructori români și bosniaci, formată din UMB Spedition și Euro-Asfalt DOO, are mobilizate pe teren 800 de muncitori și 200 de utilaje, iar stadiul fizic al proiectului a ajuns la 25%.

Cel mai complex element al acestui tronson este reprezentat de tunelurile pentru urși, formate din două galerii unidirecționale. Acestea sunt forate folosind metoda austriacă de execuție a tunelurilor (NATM – New Austrian Tunneling Method), o tehnologie folosită și pe Autostrada A1 Sibiu–Pitești, în special la secțiunea montană Curtea de Argeș–Tigveni.

Conform datelor tehnice actualizate, tunelul 1 a fost forat în proporție de 400 de metri, în timp ce la tunelul 2 lucrările au avansat până la 57 de metri. Se estimează că până la finalul lunii iunie va avea loc prima străpungere a segmentului inițial al tunelului 1, un moment important în calendarul de execuție.

Contractul are o valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), fiind finanțat din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Conform termenelor oficiale, finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației sunt programate pentru anul 2026.

Tronsonul Margina–Holdea, care cuprinde secțiunile E și D ale autostrăzii, are o lungime totală de aproximativ 10 kilometri, dar include provocări tehnice deosebite din cauza reliefului și a condițiilor geotehnice. Realizarea acestor tuneluri este esențială pentru completarea continuă a Coridorului IV Pan-European și eliminarea actualului segment lipsă de autostradă, care obligă traficul rutier la deviere pe DN68A.

În perioada următoare, constructorii vor continua lucrările de forare, consolidare, impermeabilizare și montare a sistemelor de siguranță în tuneluri, urmând ca structurile rutiere de legătură să avanseze în paralel. Finalizarea acestui lot va asigura legătura completă între Sibiu și granița de vest a României, printr-un traseu integral de autostradă.

(Ilustrație / Captură video CNAIR)