in

Lucrări în desfășurare pe șantierul podului de la Ungheni: se forează pe ambele maluri ale Prutului

Lucrările la podul rutier de la Ungheni, care va lega România de Republica Moldova și va constitui un punct cheie de conexiune cu viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Lețcani – Ungheni), avansează conform graficului. Pe șantier este în prezent activitate intensă de forare și betonare, atât pe malul românesc, cât și pe cel moldovenesc al râului Prut.

Stadiul lucrărilor:

Pe malul românesc, constructorul a realizat următoarele activități:

  • Recepția carcaselor de armătură pentru piloți

  • Forarea și betonarea piloților forați la culeea C1

Pe malul moldovenesc se desfășoară următoarele lucrări:

  • Forarea și betonarea piloților forați la culeea C2

  • Amenajarea platformei forezei pentru pila P2

  • Construcția unui dig artificial pe Prut, necesar pentru continuarea lucrărilor în albia râului

Echipamente mobilizate pe șantier:
Pe amplasament sunt prezente aproximativ 20 de utilaje de construcții, printre care excavatoare, buldozere, autogredere, cilindri compactori, macarale, foreze și autobasculante.

Detalii despre proiect:
Lucrările la ansamblul de poduri de la Ungheni au început în data de 26 aprilie 2025, termenul contractual de finalizare fiind de 18 luni. Noul pod va asigura conexiunea directă între infrastructura rutieră românească și cea moldovenească, fiind parte integrantă din coridorul rutier strategic care va lega Estul Europei de rețeaua europeană de autostrăzi.

Proiectul este unul cu caracter transfrontalier și are o importanță majoră în facilitarea traficului internațional, dezvoltarea economică regională și întărirea cooperării dintre cele două state.