China a făcut un pas important în infrastructura subacvatică miercuri, lansând un utilaj de forat tuneluri de dimensiuni impresionante, dezvoltat pe plan intern, care va fi folosit în realizarea celui mai lung tunel subacvatic de autostradă din lume construit cu ajutorul tehnologiei TBM (Tunnel Boring Machine).
Noul echipament, botezat „Jianghai”, are un diametru maxim de excavare de 16,6 metri, o lungime de aproximativ 145 de metri și o greutate colosală de 5.000 de tone. Acesta va juca un rol crucial în construcția Tunelului Haitai, care va trece pe sub Fluviul Yangtze, în provincia Jiangsu, situată în estul Chinei.
Tunelul Haitai este considerat un proiect de infrastructură de importanță strategică, menit să îmbunătățească conectivitatea regională. Odată finalizat, tunelul va lega districtul Haimen din orașul Nantong de districtul Taicang din orașul Suzhou, facilitând transportul rutier printr-un traseu subteran ce va traversa cel mai lung fluviu din China.
Proiectul evidențiază progresele rapide ale Chinei în domeniul ingineriei subterane și al construcțiilor de infrastructură la scară mare, demonstrând capacitatea țării de a inova și de a aborda provocări tehnologice de proporții.