Stadiul fizic al lucrărilor pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni a autostrăzii Sibiu–Pitești a ajuns la 83%, iar traficul ar putea fi deschis în 2026, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract, a anunțat, vineri, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, constructorul Porr este mobilizat puternic în șantier, cu 550 de muncitori și 170 de utilaje, avansul fiind vizibil pe toate fronturile de lucru.
Tunelul Momaia, structura finalizată integral
Unul dintre cele mai complexe elemente ale secțiunii este tunelul Momaia, cu o lungime de 1,35 km, pentru care structura de rezistență a ambelor galerii a fost finalizată. În prezent, se montează instalațiile de siguranță, iar în următoarele zile va începe turnarea betonului rutier pe căile de rulare din interiorul tunelului.
Lucrări intense pe întreg traseul
Pe șantier se desfășoară în paralel:
-
așternerea straturilor de asfalt pe mai multe sectoare;
-
lucrări la sistemele de scurgere a apelor;
-
execuția plăcii de suprabetonare la podul de la km 82+346;
-
construcția clădirilor tehnice aferente tunelului;
-
finalizarea majorității structurilor: 11 din 12 poduri sunt deja terminate.
Termen oficial: 2027, dar finalizarea ar putea fi accelerată
Chiar dacă termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este 2027, directorul CNAIR afirmă că, în condițiile menținerii ritmului excelent de lucru, secțiunea de 9,8 kilometri ar putea fi deschisă traficului în 2026.
Finanțare europeană
Contractul are o valoare de 1,54 miliarde lei, fără TVA, și este finanțat prin Programul Transport 2021–2027.
Secțiunea 4 este una dintre piesele-cheie ale autostrăzii Sibiu–Pitești, drumul care va asigura legătura completă prin munți pe coridorul european TEN-T și care reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România.
(Fotografia are caracter ilustrativ)
