Un pas important a fost făcut în construcția viitoarei Magistrale 6 de metrou, care va lega rețeaua actuală de Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. Utilajul de foraj „Sfânta Maria”, cu o lungime de 97 de metri, greutate de aproximativ 600 de tone și un cap de foraj de 6,60 metri diametru, a realizat primul segment de tunel început pe 9 aprilie, între viitoarea stație Tokyo și viitoarea stație Aeroport Băneasa.
Evenimentul a avut loc în prezența constructorului – asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, a supervizorului – asocierea PADECO – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL – METROUL S.A., precum și a reprezentanților Metrorex S.A.. Tunelul realizat până acum are 902,04 metri și cuprinde 602 inele montate.
În paralel, utilajul geamăn, „Sfânta Ana”, înaintează pe Linia 1 și a realizat deja peste 406 metri de tunel, cu 265 de inele montate, tot către viitoarea stație Aeroport Băneasa. Cele două TBM-uri vor excava în total 6,6 km de tunel, pe traseul căruia se vor construi șase stații și șase interstații, între 1 Mai și Tokyo.
Mariana Miclăuș, Director General Metrorex, a subliniat simbolistica numelui primului utilaj care a străpuns tunelul:
„‘Sfânta Maria’, simbol al protecției, marchează o etapă relevantă în concretizarea unui proiect major de infrastructură urbană, care va îmbunătăți mobilitatea bucureștenilor și va aduce beneficii pe termen lung orașului.”
Pentru Radio Trafic, Ciprian Constantin Șerban, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a declarat:
„Utilajul TBM ‘Sfânta Maria’ a finalizat astăzi un prim tunel de aproape 902 metri, în care au fost montate 602 inele prefabricate din beton armat. Această etapă demonstrează că lucrările de foraj subteran avansează conform graficului tehnic. Tunelurile Magistralei 6 sunt proiectate la un diametru de 6,60 metri și vor asigura spațiul necesar pentru circulația în siguranță a trenurilor, instalațiilor și sistemelor de ventilație. Este un proiect complex, cu excavații la adâncimi de până la 20 de metri, unde se utilizează tehnologii moderne pentru stabilizarea solului și impermeabilizarea peretelui tunelului. Prin avansul TBM-urilor ‘Sfânta Maria’ și ‘Sfânta Ana’, intrăm într-o etapă critică a execuției, care confirmă fezabilitatea soluțiilor tehnice alese și capacitatea constructorilor de a respecta termenul asumat.” Suntem pe drumul cel bun și ne dorim ca această investiție să fie finalizată la timp, pentru ca oamenii să beneficieze cât mai curând de o legătură modernă și rapidă între centrul Capitalei și Aeroportul Otopeni.”
Proiectul Magistralei 6 este finanțat din bugetul de stat, fonduri europene și fonduri externe rambursabile JICA.
Foto, Video / Ciprian Șerban